dijous, 17 de gener de 2013

Observar i aprendre

En Jordi està en una etapa que els experts anomenen sensoriomotriu, que no vol dir res més que aprèn a base de tocar, provar, observar, manipular, i imitar. No para quiet, sempre en constant moviment, d’un lloc a l’altre, mirant què fer, enfilant-se dalt les cadires per tocar allò que li interessa, desendreçant perquè busca  quelcom que no troba, remenant i experimentant amb l’aigua del vàter, estripant papers importants,  picant les parets amb el martell que descobreix al prestatge, podant les plantes de la mama... Bé, el que qualsevol infant fa i desfà i els pares ens posem les mans al cap perquè ja no podem més amb tant descobriment, manipulació i investigació sensorial...
Però el cert és que tot infant té una necessitat imperiosa d’aprendre i conèixer el món, i tant si en som o no en som conscients, si intervenim o no, aprèn.  
M’apassiona observar el seu procés i influir el menys possible, perquè sigui ell l’autèntic protagonista del seu aprenentatge.