Aprendre amb tot el cervell s´anomena en educació metacognició. No és tan
important aprendre continguts, sinó aprendre com funciona el nostre cervell. Quan
ens trobem davant d’una activitat, primer ens cal entendre què s’ha de fer,
després saber-ho fer, conèixer les estratègies d’aprenentatge que ens poden
anar bé per dur-la a terme, i per últim controlar, autoregular que s’estigui
fent bé, readaptar les estratègies si fa falta, si no acaba de funcionar, si no
acabem d’entendre el que treballem, etc.
Un clar exemple de tot això que sona tan teòric és la metalectura. No hi ha prou
en llegir, s’exigeix que s’entengui i a més a més que després de llegir el
llibre siguin capaces de redactar el resum amb les seves paraules, en un foli.
Aquest exercici setmanal ens és molt útil per treballar la lectura de manera
metacognitiva, la metalectura, que no deixa de ser res més que llegir amb
compte, rellegir si no s’entén, aturar-se a les comes i als punts. Fer l’entonació
adequada per tal que la lectura sigui comprensible als altres. Comprovar que s’ha
entès, i si no s’ha entès repetir la lectura fixant-se en el context. Aquest
treball meticulós és bàsic, és el fonament del saber,del coneixement científic,
doncs la lectura és la font, la gran autopista des d´on accedim a tots els
llibres, articles, revistes d’investigació que hi ha i que hi haurà del
coneixement universal. Saber llegir i saber-ho fer de manera metacognitiva és l’èxit
del demà.
2 comentaris:
La Nora també está llegint els llibres de la fada Perla. Ja en porta tres i li encanten! Molt bon exercici per cert.
Petons!
Són llibres que agafem de prèstec a la biblioteca, la fada Perla els agrada moltíssim, els dibuixos, la lletra més informal, la veritat que són divertits, i màgics per les nenes!
Publica un comentari a l'entrada