dimarts, 16 de juliol de 2013

El sistema respiratori

Ara les ciències naturals es diuen coneixement del medi natural, social i cultural, o simplement coneixement del medi, els nens li diuen Cono i ja està. El cert és que a Cono  es treballa des dels sectors d’activitat econòmica, el transport  al sistema respiratori, la fotosíntesis  i la geografia i la historia, una mica de tot, vaja. La majoria de llibres de text ho separen per trimestres per no barrejar tant, és una assignatura molt àmplia, potser massa, ja veurem amb la LOMCE què passarà. L’assignatura és molt interessant, conèixer el medi que ens envolta, la natura, la societat, la nostra historia és apassionant, i l’avantatge és que ho podem treballar amb l’experimentació, amb contacte directe al medi. Per comprendre el sistema respiratori ens hem ajudat d’uns globus, una ampolla de plàstic, quatre palles de refresc, un guant de làtex i una mica de plastilina. Així simulàvem el sistema respiratori. El guant de làtex fa de diafragma, quan es contrau inspirem l’aire i quan es relaxa expirem. La Judit ens explica perquè és necessari respirar i què passa en els pulmons. Ara ja comencen a memoritzar i aprendre conceptes més específics com tràquea, bronquis, oxigen, òrgans, sistema respiratori, etc.