En Jordi està en
una etapa que els experts anomenen sensoriomotriu, que no vol dir res més que
aprèn a base de tocar, provar, observar, manipular, i imitar. No para quiet,
sempre en constant moviment, d’un lloc a l’altre, mirant què fer, enfilant-se
dalt les cadires per tocar allò que li interessa, desendreçant perquè
busca quelcom que no troba, remenant i
experimentant amb l’aigua del vàter, estripant papers importants, picant les parets amb el martell que
descobreix al prestatge, podant les plantes de la mama... Bé, el que qualsevol
infant fa i desfà i els pares ens posem les mans al cap perquè ja no podem més
amb tant descobriment, manipulació i investigació sensorial...
Però el cert és
que tot infant té una necessitat imperiosa d’aprendre i conèixer el món, i tant
si en som o no en som conscients, si intervenim o no, aprèn.
M’apassiona
observar el seu procés i influir el menys possible, perquè sigui ell l’autèntic
protagonista del seu aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada