Ara les ciències
naturals es diuen coneixement del medi natural, social i cultural, o simplement
coneixement del medi, els nens li diuen Cono i ja està. El cert és que a Cono es treballa des dels sectors d’activitat
econòmica, el transport al sistema respiratori, la fotosíntesis i la geografia i la historia, una mica de tot,
vaja. La majoria de llibres de text ho separen per trimestres per no barrejar
tant, és una assignatura molt àmplia, potser massa, ja veurem amb la LOMCE què
passarà. L’assignatura és molt interessant, conèixer el medi que ens envolta, la
natura, la societat, la nostra historia és apassionant, i l’avantatge és que ho
podem treballar amb l’experimentació, amb contacte directe al medi. Per
comprendre el sistema respiratori ens hem ajudat d’uns globus, una ampolla de
plàstic, quatre palles de refresc, un guant de làtex i una mica de plastilina.
Així simulàvem el sistema respiratori. El guant de làtex fa de diafragma, quan
es contrau inspirem l’aire i quan es relaxa expirem. La Judit ens explica
perquè és necessari respirar i què passa en els pulmons. Ara ja comencen a
memoritzar i aprendre conceptes més específics com tràquea, bronquis, oxigen,
òrgans, sistema respiratori, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada